Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    De flesta yrken förutsätter att man arbetar både praktiskt och teoretiskt (i olika grad av "blandningen" mellan praktik och teorin). Jag kan inte hitta ngt exempel på ett yrke där det skulle 100%"praktiska färdigheter" ingå och 0% teoretiska. Ska man utföra ngt arbete, grundar det sig i princip alltid på viss teoretisk kunskap, som man måste ha lärt sig, så att resultatet att det praktiska arbetet blir bra.
    Jag kan ge exempel på de yrken som, enligt min mening, är mer praktiska än teoretiska:
    Yrken inom Naturbruk >> & inom Bygg- och anläggning >>, t.ex Trädgårdsanläggare, se även reportage: Trädgårdsanläggare-ett-framtidsyrke!
    yrken inom Hantverk - på Framtid.se/yrken/hantverk finner du över 90 st.presentationer av olika hantverksyrken, t.ex Ädelstensslipare, Garvare, Smed & Xylograf;
    Mycket handlar om ditt intresse och om du vill lära dig någonting då finns det stor chans att du gör det, även om det kanske tar lång tid och blir lite jobbigt "på vägen till målet"!

    Studie- och yrkesvägledare