Q
    Hej! Går det att läsa fysik 1 på heldistans dvs utan laborationer, eller göra en prövning utan laborationer om man sedan tidigare är godkänd på laborationsmomentet via tekniskt basår?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du får diskutera det med lärare i fysik, när du blir antagen till att läsa kursen eller när du har anmält dig till prövning. Det är läraren som sätter betyg, inte SYV . Det är lärarens ansvar att försäkra sig om att den studerande har kunskaper som motsvarar ett visst betyg och hur läraren hör det, är upp till läraren.