Hej
    Hej! Om man väljer vad man ska gå på gymnasiet nu mellan 15 januari - 15 februari men ångrar sig och väljer om under omvalsperioden. Räknas då ens ansökan som sen?
    • Milla : Om du söker under omvalsperioden gör du en normal ansökan, inte en sen ansökan. "Sen ansökan" är det när omvalsmöjligheten är avslutad - och man vill efter det ändra sin ansökan. Under omvalsperioden får du göra helt nya val, dvs söka till program och till skolor som du ej sökte under valperioden eller så får du bara ändra ordning på dina sök-alternativ. Man behöver inte göra några ändringar men man får göra dem. Om du är nöjd med ditt val som du gjorde under den vanliga valperioden, är det jättebra men om du inte är det - då ändrar du. Det är många som gör och det räknas INTE som sen ansökan.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Nej, det göt det inte. Det är helt OK att ändra sig under omvalsperioden.

    Vänliga hälsningar

    Lidelotte Syv

    Liselotte