Svenne

    Hej läser andra året på samhällsprogrammet. Kommer läsa utökat i trean (en kurs som krävs för att komma in på utbildning som jag ska in på) När jag nu då läser 2600 poäng under gymnasietiden men kursen som jag läser utökat i är ett behörighetskrav till min universitetsutbildning räknas jag då in i gruppen BI eller BII?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    om du blir behörig samtidigt som du går ut gymnasiet (ej behöver komplettera för behörighet efter datumet för din gymnasieexamen) då prövas du i Direktgruppen (BI). Detta, oavsett om du på gymnasiet läser U-kurserna (en eller flera U-kurser, utökat program).

    Studie- och yrkesvägledare