Ella
    Hej!
    Jag har valt Estetiska programmet inriktning bild och formgivning och undrar om jag väljer Tyska steg 3 nu i ettan, räknas det som 100p av mina inviduella val? För jag skulle vilja utöka min behörighet med matte och naturkunskap samt kanske engelska 7 så jag får 1,0 meritpoäng och vill inte 'slösa' bort 100p på Tyska som bara ger mig 0,5 meritpoäng.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ella!

    På Estetiska programmet får man läsa Moderna språk inom Programfördjupningen /som är på 500 poäng/. Det kan du själv se i Programplanen för ES och där kan du också se vilka andra kurser som får läsas som Programfördjupande. Matte 2b, 3b och 4 samt Engelska 7 får också ingå i Programfördjupning på ES.

    Om du läser alla de kurserna som Programfördjupande, har du dina 200 p. Individuellt val "fria" att använda för andra kurser.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Lycka till med din studieplanering!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare