Carl linus

    Hej! Jag har läst moderna språk 3 i både spanska och franska. Kommer mitt franska betyg vara tvunget att räknas in på meritvärdet eftersom det är en meritgivande kurs, även om den är utökad, eller kan moderna språk 3 i spanska bara ersätta den?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Svar på din fråga beror på hur ditt examensbevis ser ut, vilka kurser som är markerade med U i ditt examensbevis. Om du redan fått ut ditt examensbevis uppge vilken eller vilka kurser som i ditt examensbevis är markerade med "U". Om du ännu inte fått ut ditt examensbevis uppge vad som står i din individuella studieplanen (för att det är enligt den planen som ditt examensbevis bör utformas). Du får också gärna uppge ditt snittbetyg på de betygen som inte är U-kurser + vilka betyg du har eller tror du kommer att få i både Franska 3 och Spanska 3 --- detta för att all den information kan behövas för att kunna ge rätt svar på din fråga.

    Studie- och yrkesvägledare