Valter
    Hej!
    Jag ligger nu efter första reservantagningen på första plats till mitt program som jag helst vill gå. Jag kom inte in som reserv på någonting annat. Inget har ändrats alltså. Behöver jag ändå svara på något sätt innan den 3e augusti?!
    För det står att min ansökan är låst.

    Kan jag få besked på min sida om jag har kommit in som reserv vilken dag som helst om någon tas bort från programmet så en plats blir ledig?
    Tack så mycket för svar.
    Valter
    ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Valter!

    Om du står som reserv nr.1 - har du mycket goda chanser att komma in! Vi håller tummarna!

    Att din ansökan är "låst" betyder att du inte kan göra några ändringar - t.ex önska gå en annan utbildning (än de utbildningar du sökte under val eller omvalsperioden). Skulle du velat ändra i din ansökan och t.ex lägga in en Sen ansökan till ännu en "ny utbildning", kan du kontakta ditt Antagningskansli och be dem "låsa upp" din ansökan så att du kan göra en ändring.

    På vilket sätt och när du kan få besked om utbildningsplats - vet inte vi här på Fråga SYV. Det beror på hur just ditt Antagningskansli väljer att lämna besked: genom att skriva det på "min sida" på antagningssidan eller genom att ringa/sms-a dig.

    Det bör stå på den sidan där du sökte till gymnasiet - på vilket sätt ditt antagningskansli väljer att lämna besked till elever. Om du inte hittar den info, var god kontakta ditt antagningskansli. Om du inte har kontaktuppgifter till ditt antagningskansli, se på http://antagningskanslier.se/ där kontaktinfo till alla de olika antagningskanslierna finns.

    Jag lovar att hålla tummarna för dig!

    ANNA