Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Samhällskunskap 1b är en gymnasiekurs á 100poäng. Den "består" av två 50-poängskurser: samhällskunskap 1a1 och 1a2. Följande gäller: kurserna Samhällskunskap 1a1 + 1a2 "bildar" tillsammans den större kursen Samhällskunskap 1b. Det är, alltså två 50-poängskurser som tillsammans motsvarar en 100poängs-kurs Samhällskunskap 1b.
    Om särskild behörighet krävs i Samhällskunskap 1b, då kan man i stället ha godkända betyg i Samhällskunskap 1a1 och Samhällskunskap 1a2.
    Du kan också se information om kurserna i ämnet Samhällskunskap på gymnasienivå på skolverkets hemsida.
    Hänvisning: skolverket.se/gymnasiet/samhällskunskap

    Studie- och yrkesvägledare