karl

    Hej, jag undrar om man kan göra val efter första och andra val perioderna. isånafall när är dem?

    • Julia : I vilken del av Sverige söker du till gymnasiet?
    • : Från Södertälje till Kristianstad
    • Anna : Är du folkbokförd i Södertälje? Och vill gå på gymnasiet i Kristianstad? Är det så du menar?
    • : Ja
    • Anna : Vad ska du bo i Kristianstad? Det är för långt att pendla ju.
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Karl,
    det finns många olika gymnasieantag.kanslier -och de sköter antagning på lite olika sätt, bl.a varierar datumen ... men vi kan ta Antagning till gymnasiet i "Stor-stockholm" som exempel, kanske? gymnasieantagningskansliets kontaktuppgifter finns i så fall på antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-stockholm och där finns det även mer info...

    HEMSIDA FÖR GYMNASIEVAL för sökande till gymnasiet i Stor-stockholm är den här och info om Sent ändringsval finns på gyantagningen.se/sent-andringsval. Man skulle ha gjort sent ändrignsval senast 12 juli. efter det tar de ändå emot men chanserna blir allt mindre, ju senare önskemål kommer in - för man ställs i reservkön enligt datum då ansökan kom in till antag.kansliet.