Minna
    Hej!
    Jag planerar på att plugga några kurser i KomVux innan universitet, och vill därefter studera sjuksköterskeprogrammet på Uppsala universitet. Det visar sig att min tid på KomVux lär vara färdig innan vårterminens start. Jag undrar då om det är möjligt att ansöka och komma in på universitet under vårterminen? Kan man starta sitt studerande på universitetet i januari?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Minna,

    jag fick 14 "träffar" på Sjuksköterskeprogrammet med start vårterminen 2018 på högskolornas gemensam hemsida Studera.nu. Se här >>>.

    Hur det blir längre fram dvs våren 2019 och senare - är ännu inte känt. Förhoppningsvis kommer sjuksköterskeprogrammet starta på våren på många orter även i framtiden.

    Hälsningar

    Daniel