Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Du får gärna kika på information på lärosätenas egna webbplatser och kontakta studievägledare som jobbar på de institutioner där det aktuella programmet ges. Vad jag kan se, så ges (i alla fall just nu, våren 2024) journalistprogrammet på följande lärosäten: Umeå universitet, Göteborgs universitet, Mittuniversitetet och Stockholms universitet.
    Utbildningsutbud förändras; vilka utbildningar som ges var och det exakta innehållet i utbildningar är inte ngt som varar för evigt utan förändras och ibland ganska snabbt.
    Om en valfri termin ingår i programmet, då får du fråga på institutionen om hur de ställer sig till att du ska läsa moderna språk under den valfria terminen; annars så kan du kanske läsa moderna språk vid sidan av studier på journalistprogrammet.
    Det är inte förbjudet att samtidigt som man läser på högskola eller universitet även läsa på komvux eller gå någon kurs t.ex språkkurs, på ett studieförbund. För information om studier på studieförbund var god se framtid.se/information/studieforbund

    Studie- och yrkesvägledare