Felicia
    Hej jag heter Felicia och vill studera i Chicago police and firefighter traning academy!
    Min fråga är, hur gör man?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Felicia!

    Om man vill läsa på en skola utomlands, då gör man så här:

    1. lusläs info på skolans egen hemsida

    2. ta kontakt med skolan och ställ alla dina frågor till dem direkt

    3. lär dig så mycket engelska i tal och skrift som du bara kan

    4. välj att söka IB-programmet på gymnasiet i första hand.

    Vilka gymnasieskolor som erbjuder IB från hösten 2016, kan du se här >>

    Bästa hälsningar

    ANNA