MD

    Jag kollade på studie och yrkevägledare programmet till hösten, men ser att det bara verkar finnas i Umeå. Stämmer det verkligen att det inte finns någon annanstans också, och varför har dem då tagit bort det? Såg att det fanns HT23 tex i Stockholm också.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    hej!
    vad jag kan se så finns SYV-programmet på Stockholms universitet kvar (med start varje hösttermin), se su.se/sok-kurser-och-program/syv
    SYV-programmet finns också på Malmö Universitet: där de kallar det för studie- och yrkesvägledarUTBILDNING men det är ju i princip detsamma som SYV-"programmet". Se mau.se/sok-utbildning/syv-utbildning
    Utbildning i Umeå - till yrket SYV - brukar ges både på plats och på distans men du skriver i din fråga att du har hittat utbildningar i Umeå... Och så kan även "tillfälliga" utbildningar dyka upp som kan starta HT24 på andra orter än de "traditionella SYV-orter" som är Sthlm, Malmö och Umeå. De sökbara utbildningar kommer från cirka kl. 13 den 15 mars 2024 bli synliga på www.antagning.se

    Studie- och yrkesvägledare
    • MD : tack! På antagning fick jag endast upp Umeå, men då är det så att alla utbildningar inte syns just nu? tänkte redan nu i förväg planera vad jag ska söka och rangordna så det är klart när ansökningen öppnar.
    • Milla :

      Utbildningsutbud fastställs i sin helhet inför anmälningsperioden. Det är därför först när anmälan öppnar som alla utbildning bör vara synliga. Jag vill också påminna om att det är Inte först-till-kvarn under alla som gör anmälan när anmälningsperioden pågår (alltså under hela den månaden) som har exakt samma chans att komma in. :)