Victoria

    Hej! Jag lider av grov prestations ångest med fokus till provtillfällen. Jag gick komvux och fick alla inlämningsuppgifter gödkända, 8 st. När kursen började skrev jag att jag har svårt att skriva prov på grund av att jag får panik attacker under. Dock fick jag ta provet ändå. Och som inte förväntat klarade jag inte? Vad är det jag kan göra för att ändra på denna situation för kunskapen finns men det som blir testad är min förmåga på att göra prov och jag vet att jag kan inte.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Har du kontakt med kurator eller med en psykolog?
    Be om ett Intyg som bekräftar den problematiken som du beskriver i din fråga. Kontakta rektorn på komvux och uppvisa det intyget. Rektorn är ytterst ansvarig. Hen får då bestämma hur ni ska gå vidare med detta.

    Det bästa vore om du kunde få behandling, kanske samtalsterapi och/eller terapi i någon annan form (det får psykologen eller läkare föreslå vad som passar dig bäst).
    Om psykologen skulle komma fram till att terapin inte hjälper och du kan då tyvärr inte överkomma den problematiken som du beskriver, då borde komvux försöka ge dig möjlighet att påvisa dina kunskaper på det sättet som passar dig med den problematik du har.
    Hälsningar och lycka till!
    Mikael