Patrik727191

    Hej! Jag hittar inte någon information om vad antagningsgränsen för tandläkarprogrammet låg på 2023 vårtermin och hösttermin på samtliga lärosäten. Vill även veta när man oftast börjar om man blir antagen till vårterminen.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    på Malmö universitet börjar Tandläkarutbildningen på hösten, ej på våren. Är du intresserad av antagningsgränserna som fanns till HT22 och i så fall är det inom BI, BII, BF eller HP?
    Umeå universitet tar in för start på våren, alltså till VT (endast) - ej till höstterminen. Minst en person med högskoleprovsresultat på 1.35 kom in på Umeå universitets tandläkarprogrammet till VT23. Minst en sökande kom in i BI, direktgruppen, med meritvärde på 20.15 och i BII, kompletteringsgruppen - med meritvärde på 21.20.
    GÖTEBORGS UNIVERSITET tar in både till höstterminen och till vårterminen. HP här till VT23 låg på 1.45; BI - på 20.68 och BII - på 21.42.
    Karolinska institutet (i Stockholm) tar in endast till hösten. Är du intresserad av antagningsgränserna till HT22 på KI?

    Studie- och yrkesvägledare
    • Patrik727191 : Tack för svaret, det uppskattas verkligen!