Frida
    Hej jag går första året på gymnasiet. Jag har blivit erbjuden en plats att gå som lärling i en studio. Är det möjligt att gå som lärling efter skoltid? Och hur bär jag mig åt för att bli lärling i så fall? Vad är det för krav som gäller osv?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Frida,
    du skriver om att du har blivit "erbjuden en plas att gå som lärling i en studio"; de som erbjuder platsen borde ju veta vilka villkor är det som de erbjuder. Så fråga gärna dem som har erbjudit dig en plats.

    Men du skriver samtidigt att du har en fråga om det är möjling att gå som lärling "efter skoltid" - menar du på kvällstid? och på helgerna?
    Vad du gör på din fritid, borde ju vara upp till dig.
    Jag ser att du är 17 år, och med det ännu inte myndig. Prata gärna med dina föräldrar/vårdnadshavare, så att de vet vad du gör, så att det inte blir några problem pga de ej visste vad du gör efter skolan.