Victor
    Hej!
    Jag funderar på att gå teknisk basår men kräver en del fundering då det kommer att påverka min urvalsgrupp om jag skulle besluta att söka en annan linje. Vill därför endast dubbelkolla att om jag söker tekniskt basår nu och blir antagen men sedan bestämmer mig för att tacka nej. Isåfall ändras jag väl inte till kompletterings-urvalsgruppen?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Om du efter basåret söker utb som du var behörig till redan innan basåret, kommer du prövas i BI, direktgruppen. Är det Det som var frågan? ;)

    • :

      Hej Anna, tack för svaret!

      Nu när jag tänker efter har jag egentligen två funderingar.

      Den första är att om jag söker tekniskt basår och sedan tackar nej till antagning. Alltså att jag inte går utbildning, isåfall påverkar den väl inget alls vilken urvalsgrupp jag hamnar i.

      Sedan är min andra fundering som jag tror jag fick svar på att om jag läser ett tekniskt basår men sedan väljer att läsa en kandidat i ekonomi istället för ingenjörs-utbildning. Alltså en linje jag redan var behörig för innan tekniskt basår, vilken urvalsgrupp hamnar jag isåfall i?

    • Anna : Det går så klart tacka Nej till utb.plats och då blir det som om du inte sökte den,ja. Och den andra frågan fick du svar på.ja, på den punkten också. ;)