Emily
    Kan man göra två klasser i gymnasiet? om det tex finns 28 platser och antagningspoängen är låg och många söker som har högre än det antagningspoängen kommer de isåfall göra två klasser?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Emily,

    det är rektor på gymnasieskolan som beslutar om det blir en eller två klasser. Klass-indelningen och antal klasser kan även påverkas av tillgång till lärare. Det är ju, som bekant, Tyvärr, lärarbrist och även om det är många elever som vill in på programmet, kanske det inte går att starta ännu en klass, pga begränsad lärarkapacitet /lärarbrist/.

    Vi kan, alltså, inte svara på frågan om klassindelningen eller antal klasser på gymnasiet. Du måste ställa den frågan till rektor på gymnasiet.

    Hälsningar

    Daniel