Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, Lukas!

    Det är oftast på Ekonomiprogrammet som man kan få testa på UF-företagande.

    Det är ovanligt på Naturvetenskapsprogrammet. Jag är väldigt nyfiken - på vilken skola får man gå NA och testa på UF samtidigt?

    Din fråga måste du egentligen ställa på den skolan som du vill söka till. Det är olika från skola till skola. Det finns inte några generella regler vad det gäller UF. Det som oftast är fallet är att man driver UF-företag under ett år, när man går på EK. Andra upplägg är ovanliga och man får ta upp frågan med den berorda gymnasieskolan direkt.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare