Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elif!
    Antagningsstatistik vid antagningen till vårterminen 2022 för Tandläkarprogrammet (Umeå universitet) visar följande:
    minst en person kom in med 4.0 i omdöme från en folkhögskola - i BF-urvalet, alltså;
    minst en person kom in med meritvärde på 20.16 i BI, direktgruppen och alla med högre resultat kom in;
    minst en person kom in med meritvärde på 21.09 i BII, kompletteringsgruppen och alla sökande med högre meritvärde kom in;
    minst en person kom in med högskoleprovsresultat på 1.30 och alla med högre resultat på högskoleprovet än 1.30 kom in.