Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    kursen Naturkunskap A var en kurs på 50 gymnasiala poäng. Jag tror inte den kursen du nämner i din fråga skulle vara "motsvarande" Naturkunskap A. Möjligtvis kan den bedömas som en "liknande kurs"... men det får bli en bedömning som utbildningsansvariga för äldreomsorgslyftet gör.
    Se om du hittar svar på din fråga på kommunal.se/fragor-och-svar-kompetenslyft-inom-aldreomsorgen och kontakta annars Kommunal med din fråga. Om du skulle behöva läsa Naturkunskap A, så söker du läsa kursen Naturkunskap 1a1 för att det är den kursen som är motsvarande kurs (det kan du se i Tabellen för utbyteskomplettering). Kursen Naturkunskap A går inte (sedan flera år tillbaka) läsa eller få betyg i (för att det är en kurs som inte längre finns).

    Studie- och yrkesvägledare