Melissa
    Hejsan!
    Jag tänker på om jag ska ta IB eller SA just nu eftersom jag vill ut till utlandet för min Universitetsutbildning.
    Jag undrade om det finns någron/några gynmasieskolor som har goda kontakter men bra universiteter utomlands som kan hjälpa en om man väljer att inte gå IB?

    2 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan!

    Var bor du? Vet man var du bor, är det lättare att tipsa om skolor.

    Allmänt så skulle jag rekommendera i så fall att försöka hitta "vanliga" gymnasiala utbildningar men med undervisningsspråk Engelska.

    Ha det bäst!

    Peter SYV

    • : Hejsan!
    • : Jag bor i Linköping, vet du om det finns någon gymnasium att tipsa om?
    • Anna : Jag ska nu svara på din kommentar i ett nytt svar. Kommer om en stund. :)
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    du får gärna titta lite närmare på Jensen Gymnasium som erbjuder internationella profiler på sina utbildningar.

    Flera skolor som jag tipsa om är - Thoren Business school och Fria Läroverken.

    Och sist men inte minst :) - Bildningscentrum Facetten som bjuder på Öppet hus imorgon, 20 jan. kl.17-19 och jag råder dig gå på det eventet, om du har möjlighet.

    Bästa hälsningar och lycka till med ditt gymnasieval!

    ANNA

    P.S: tryck på skolans namn i mitt svar (som är i blått) och du kommer direkt till skolans presentation, där kontaktuppgifter, utbildningsutbud samt info om öppna hus och övriga event finns, men det kanske du redan har gissat dig till! ;)