Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    yrket Inredningsarkitekt är, i Sverige, icke-reglerat vilket betyder att det är de som anställer som bedömer med vilken utbildning de anställer och olika arbetsgivare kan tänka olika. Det är inte förbjudet att anställa utan någon speciell formell utbildning. Men du får gärna kika på olika utbildningar - det är lättare att få jobb med "relevant utbildning" i bagaget. Men vilken utbildning som skulle vara "relevant"? Det är just det som är en svår fråga att svara på. Exempel på utbildningar/skolor som du gärna får "kasta ett öga" på:
    Interiorskolan
    Inredningskurser-sverige-ab

    Studie- och yrkesvägledare
    • Amari : Tack så mycket, men det är båda privata vilket innebär att jag måste betala va?
    • Milla : Ja, det stämmer.