Henrik
    Hej,

    Jag har ett fullständigt gymnasiebetyg utfärdat våren 2013. Jag har betyget VG i kursen Matematik A. Jag önskar göra ett försök att utbyteskomplettera det betyget i hopp om att kunna prestera ett A, för att på så vis höja mitt meritvärde.
    Då gymnasiereformen trädde i kraft efter jag avslutat gymnasiet så finns numera inte kursen Matematik A kvar. Istället finns numera kurserna matematik 1a, 1b och 1c. Vilken av dessa tre kurser är det jag ska välja om jag vill göra ett försök att utbyteskomplettera mitt betyg från Matematik A?

    Jag gick samhällsvetenskapliga linjen på gymnasiet.

    Med vänliga hälsningar
    Henrik Apitzsch

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Välj matte 1a. Det är lättare att få högre betyg i matte 1a än i 1c

     eller 1b.