Kskdk

    Önskar få tips på utbildningar/kurser inom företagande. Har ett stort intresse att lära mig mer om eget företagande, processen för företaget samt vad de anställda har för rättigheter och hur man kan göra bra affärer och få personalen att trivas. Jag brinner för att se saker utvecklas, och komma framåt och se hur en liten förändring kan göra skillnad och ge bra resultat. Älskar service och mötet med människor. Jag vill utvecklas inom detta för att få fler synvinklar och lära mig mer. Vad kan passar? Gärna distans men öppen för alla alternativ du kan ge :)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Det finns många utbildningar, både program och kurser som kan passa dina intressen inom företagande och företagsutveckling. Här är några förslag:

    1. Företagsekonomi: En utbildning inom företagsekonomi ger dig en bred förståelse för affärsverksamhet, inklusive ekonomi, marknadsföring, ledarskap och organisation. Du kan söka efter kandidat- eller masterprogram i företagsekonomi som erbjuds på distans. Du kan t.ex söka på lärosätenas gemensam webbplats Studera.nu

    2. Entreprenörskap: Det finns många kurser och längre utbildningar som fokuserar specifikt på entreprenörskap och "starta-eget". Dessa kan inkludera ämnen som affärsplanering, innovation, företagsutveckling och riskhantering.

    3. Arbetsrätt och personaladministration: Kurser inom arbetsrätt och personaladministration ger dig kunskaper om lagar och regler som styr arbetslivet, samt hur man hanterar personalfrågor och skapar en positiv arbetsmiljö.

    4. Service management: Om du är intresserad av service och mötet med människor kan utbildningar inom service management vara lämpliga. Dessa fokuserar på hur man leder och utvecklar serviceinriktade företag och organisationer.

    5. Ledarskap och organisationsutveckling: utbildningar inom ledarskap och organisationsutveckling ger dig verktyg och färdigheter för att leda och utveckla team och organisationer. Du kan lära dig om ledarskapsstilar, förändringshantering och hur man skapar en positiv företagskultur.

    När du letar efter passande utbildningar, se till att välja sådana som passar dina specifika intressen och mål.
    Hänvisningar/lästips:
    arbetsformedlingen.se/starta-eget
    studier.se/kompetensutveckling/starta-eget-foretag-kurs
    studier.se/kompetensutveckling/entreprenorskap-grundkurs
    framtid.se/yrke/entreprenor-egenforetagare

    Studie- och yrkesvägledare