Emma-Maria
    Hej! Jag pluggar gymnasiet i Norge (men vill studera i Sverige) och blir förhoppningsvis färdig december'24 (år 2 och 3 på 1,5 år istället för 2). Kan jag då ansöka till Läkarprogrammets vårtermin'25? I Norge kan vi ta examen två gånger/år, och får då betygen i juni eller januari, beroende på om man tar vårexamen eller julexamen, och jag sku då inte få mina slutbetyg för januari. Är det fortfarande möjligt att bli antagen eller måste man skicka betyg tidigare? Tack!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    sista kompletteringsdag inför vårterminen på svenska lärosäten brukar ligga cirka 1 december - se information på antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/viktiga-datum Vilka lärosäten, om några, kommer göra antagning till läkarprogrammet med start vårterminen 2025 kan man ännu inte veta exakt. Utbildningsutbud kan förändras och fastställs oftast i sin heltid först till början av anmälningsperioden, som i detta fallet lär bli mitten av september 2024.

    Studie- och yrkesvägledare