Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, om din fråga gäller högskoleprovet som skrevs våren 2023 - se information på studera.nu/hogskoleprov/fpn/normeringstabeller-våren-2023
    Normeringstabellerna för våren 2023 och för tidigare högskoleprov finns att ta del av på studera.nu/hogskoleprov/efter-hogskoleprovet/normeringstabeller

    Om du vill veta mer om normeringen så hittar du det på sidan Efter högskoleprovet.

    Frågor om normeringen kan du också, med fördel, ställa till [email protected], Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap vid Umeå universitet.

    Studie- och yrkesvägledare