Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    se om du på utbildningens egen webbplats/hemsida hittar avsnitt "efter examen" eller liknande information. Om du inte hittar kontakta Studievägledare på den institutionen där utbildningen ges och fråga om hen vet vad deras f d studerande gör efter examen (förhoppningsvis har ngn uppföljning gjorts de senaste åren...).
    Annars, så kan man nästan alltid hitta någon påbyggnadsutbildning att söka till efter utbildningen på grundnivån.
    Det finns också ett antal jobb där arbetsgivare kräver "vilken som helst utbildning á 180 högskolepoäng". Några exempel på sådana yrken är FolkbokföringshandläggareArbetsförmedlareUtredare på FKStudiestödsutredare på CSN.

    Studie- och yrkesvägledare