Anders
    hej. Jag har tänkt börja plugga och jobbar just nu som undersköterska. är lite trött på kontakt med så mycket människor och skulle vilja plugga till något där det är lite mindre kontakt med människor i jobbet. alla jobb innebär ju kontakt med människor men jag skulle vilja plugga till ett jobb där det är mindre kontakt med människor än som undersköterska tex. Kan ni lista upp alla jobb där det är mindre social kontakt med människor? medicinsk sekreterare och biomedicinsk analytiker vet jag, vad mer?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anders,

    här är listan som jag kom på just nu:
    Distributör (dela ut morgontidningar) - man jobbar på natten/tidig morgon t.ex mellan kl.3 och 6;

    Vakt/väktare/ordningsvakt - inom Securitas, t.ex kan kallas för "Skyddsvakt till större objekt" - om man jobbar på nätterna - vaktar på nätterna, alltså; man går då sina "rundor" och upptäcker man ngt. fel, så ringer man till polisen eller efter förstärkning (men för det mesta så jobbar man ensam);

    Akvarietekniker - kan vara ett ensamt-jobb; och likaså - Kaffetekniker;

    Yrkesförare (i alla fall några av yrken inom det...) - ex. lastbilsförare (om man kör "långtradare" som brukar kallas för fjärrbilsförare) och tågförare/lokförare (om man kör godståg och speciellt på nätterna - det är väldigt ensamt jobb).

    Växtskötare
    kan vara ett ganska ensamt-jobb; man behöver ha körkort och viss kunskap om hur man sköter om växter; se info på framtid.se/yrke/växtskötare

    Kyrkogårdsvaktmästare
     se gärna på yrke/arbetsledare-kyrkogardsforvaltning
     på mindre kyrkogårdar är det vanligt att man är ensam (arbetsledare för sig själv, i stort sett) och
      yrke/kyrkogardsforestandare

    Skogsarbetare/skogshuggare/trädfällare/skogsmaskinförare/skogsröjare

    Hantverkare, t.ex stenhuggare