Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    masterprogrammen ligger på Avancerad nivå (till skillnad från de programmen som ligger på grundnivån). På den avancerade nivån fördjupar man sig ännu mer inom sitt kunskapsområde. Även magisterprogrammen ligger på avancerad nivå. Magisterprogrammen är 1-åriga; masterprogrammen är 2-åriga.
    Vilken examen eller vilka (olika) examina man vill eller behöver skaffa sig beror helt på... vissa yrken kräver viss specifik utbildning och inom andra yrken kan man få jobb med diverse olika utbildningar "i bagaget". Kika gärna på yrken på www.framtid.se där i avsnittet UTBILDNING som finns i de flesta yrkespresentationerna kan man läsa om vilken utbildning som krävs, önskas eller rekommenderas.

    Studie- och yrkesvägledare