Elev

    Vi säger att jag läser en kurs där examinationen sker genom en tentamen och en inlämningsuppgift. Om jag då klarar tentan, men inte uppgiften, och det slutar med att jag får underkänt på kursen, måste jag då göra om både tentamen och uppgiften nästa år eller endast uppgiften? Tack för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    kan tyvärr inte svara på din fråga; detta på grund av att jag inte är lärare och sätter inte betyg, har inte kompetens i betygssättningen heller. Du måste fråga undervisande lärare om det. Betygssättningen är lärarens kompetens. Men ytterst ansvarig på varje skola är rektorn, så du kan också fråga rektorn.

    Studie- och yrkesvägledare