user0003994994

    Hej, jag skulle ha kursprov men blev tyvärr sjuk, och jag har repeterat inför kursprovet jättelänge. Så jag maila läraren, och tyvärr kan man inte göra något åt det. Jag bestämmer inte när jag blir sjuk?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag förstår att du inte kan bestämma när du blir sjuk. Bra att du mailade till läraren. För de studerande som missar att delta i proven brukar (oftast) en annan tillfälle ges (vid ett senare datum); fråga din lärare om du kan göra provet vid ett senare tillfälle.

    Studie- och yrkesvägledare