Fredrik
    Halloj! Som rubriken lyder: vad händer om jag till ex inte kommer in på något av mina alternativ som jag söker till gymnasiet? ska jag inte få läsa på gymnasiet alls, eller vad?
    Tacksam för ert svar!
    Fredde <3

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fredrik,

    Jag skickar en snabblänk här>> till informationen om vad det finns att göra i fall du vill läsa på gymnasiet, men inte får någon plats.

    Det brukar lösa sig på ett eller annat sätt. I "värsta fall" får du då ta en ledig plats där det finns plats och söka om till nästa år igen.

    Vi på Fråga SYV rekommenderar att söka många olika alternativ - för att för varje ny alternativ har du en ny chans. Till alla alternativ där du är Behörig, men inte kommen in på dina betygspoäng, kommer du att stå i Reserv och kan då förhoppningsvis komma in senare, fram till i vissa fall så sent som slutet av september.

    Jag hoppsa mitt svar blir till hjälp för dig och önskar dig lycka till med ditt gymnasieval!

    ANNA