Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linda,
    det vi vet om yrket Vårdadministratör berättar vi i presentationen på Framtid.se/yrke/vardadministratör. Du får annars gärna kontakta de utbildningsanordnare som erbjuder utbildningar till Vårdadmin., Med.sekreterare och Hälso- och sjukvårdsadministratör.

    Vad jag förstår det som så är utbildningen och även arbetsuppgifterna efter utbildningen ganska "snäva", man blir just expert på medicinsk Administration.
    De utvecklingsmöjligheter som vi känner till är att på en större arbetsplats där flera vårdadministratörer finns anställda bli någon sort "teamledare" för en grupp vårdadministratörer.