Kim05

    Jag kom ej in på den inrikningen som jag ville så kom in på personbilsmekaniker. vad jag jag jobba med i framtiden som inte handlar om att stå i en verkstad hela livet för det har jag ingen lust med. Kan gärna jobba med bilar men vill inte vara i en verkstad. Och jag vill inte plugga vidare efter gymnasiet heller

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    kika på följande yrken:
    yrke/besiktningstekniker>>
    yrke/verkmästare>>
    yrke/reservdelsansvarig>>
    yrke/bilbärgare>>
    yrke/bilförsäljare>>
    Och du får också gärna fråga dina lärare i "bilämnen" om var man kan med din gymnasial utbildning jobba som inte är "mecka med bilar på bilverkstad" och om man inte vill läsa vidare efter gymnasiet. Om du får fler förslag än de jag ger dig nu, får du gärna återkomma och berätta det för oss.

    Studie- och yrkesvägledare