Maz

    Hej, Jag undrar vad skulle hända om en pilotstudent som sluta studera mitt i kursen på grund av ekonomiska problem? Jag har en kompis som studerar på OSM aviation och han kan inte slutföra kursen eftersom CSN hjälpte honom med 550 000 sek och kursen kostar 1 000 000 sek. vad kan han göra ? Måste han börja från början när han får resten av kostnaden? och kan han bli sparkad om han fullföljer utan att betala? finns det en chans att betala tillbaka dem när han får jobb efter examen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Mazen,
    din kompis måste fråga sin skola, där han läser. Vi på FRåGA SYV kan inte svara på den typen av frågor, vilket jag beklagar men kan inte svara på ngt som jag inte har kännedom om. Skulle jag fråga din kompis skola, så vill personal på skolan säkert ställa första frågan: vad är den studerandes personnummer? Det är mycket möjligt att individuell bedömning och ngn sort avbetalningsplan kan tas fram, men det kan bero på många olika faktorer och detaljer, som jag inte känner till. Kan inte ta beslut i frågan och är inte expert på det området. Så, tyvärr måste hänvisa till skolan/utbildningsanordnaren.

    Studie- och yrkesvägledare