Sara
    Hej
    Jag har en fråga hur stor chans är det att komma in på ditt gymnasietval om du inte blev intagen preliminärt?,det är så har att jag har just nu F i matte pågrund av att jag ej kunnat göra ett prov som tydligen ger mig ett F även att jag inte kunnat göra det och jag har förut haft ett C men det ändrades så jag kom inte in på de preliminära, men jag vet att jag kommer få iallafall ett E senare, men som sagt är det möjligt att komma in sen? mina poäng ligger på 270, så det är ju bara matten. Och hur stor chans är det att jag kommer in?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sara!

    Att du inte kom med i Preliminär antagning, spelar ingen roll. Det är det definitiva antagningen som gäller. Får du lägst E i matten i slutet av "nian", blir du behörig (nu innan var du klassad som "obehörig"). Som behörig, konkurrerar du om plats på det valda programmet. Jag hoppas att dina betygspoäng räcker och att du kommer in på ditt första alternativ.

    Vi håller tummarna!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare