Melinda
    Hej!

    Det är så att jag vill bli tandläkare i framtiden och för att bli det måste jag gå naturvetenskaps linjen men jag gillar verkligen inte matte eller NO så mycket men vill verkligen bli tandläkare! Vet inte vad jag ska göra, ska jag gå naturvetenskaps linjen även fast jag inte gillar matte och NO eller ska jag bara gå någon annan linje?

    Jag har E i matematik och C i fysik och kemi!
    Snälla hjälp mig! Har ångest över detta

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är inte omöjligt att komplettera  med högre kurser i matte och NO-ämnena efter gymnasiet; du kan på gymnasiet gå ett annat program än NA, exempelvis VO (eftersom du är intresserad av ett yrke inom Hälsa och sjukvård).

    Studie- och yrkesvägledare