Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    kika gärna på informationen på polisens hemsida: polisen.se/tjanster-tillstand/vapen-regler-och-tillstand/handel-med-skjutvapen - detta gäller för att ansöka om tillstånd för att handla med vapen i Sverige. Titta också gärna på innehåll i vapenlagen: se Riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/vapenlag
    Jag undrar vad du i din fråga menar när du skriver "internationellt"? Är det så att du vill bli verksam i något annat land, än Sverige? eller vill du handla med vapen mellan olika länder? Vill du bli entreprenör/egen företagare eller vill du bli anställd? I vilket fall få du gärna hitta några personer som idag jobbar med det som du i framtiden vill jobba med och fråga dem vad de har för utbildning i bagaget.

    Studie- och yrkesvägledare