jade
    Hej, jag är 23 åring som vill jättegärna plugga för att kunna jobba på psykiatri vård, jag har ansökt jobb och akolan men inget svar så jag tänkte fråga om vad det är jag behöver för att kunna komma in på något programm för att sen kunna jobba med de?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jade,

    utan att veta din bakgrund - t.ex vad du har för utbildning redan, sedan innan - är det omöjligt att svara på frågan som du ställer.

    Inom psykiatri finns det många olika yrken, ex. Psykiatriker >>, Psykiatrisjuksköterska>> och Skötare inom psykiatrisk vård. När du skriver att du ansökte till "skola" - är det till läkarprogrammet, till sjuksköterskeprogrammet eller till komvux (undersköterska-utbildningen) du ansökte? det finns många olika sorters skolor; vänd dig gärna till den skolan som du sökte utbildning på och fråga varför de inte svarar dig?

    Tips:
    boka tid med Studie- och yrkesvägledare på Komvux (kommunal vuxenutbildningen) i den kommunen där du är folkbokförd; ta med dig alla dina betyg, om du kan få tag på dem; ni kan tillsammans med SYV-en på komvux diskutera dina olika alternativ.

    För att vi här på Fråga SYV ska kunna ge dig konkreta svar som blir till hjälp - måste vi veta väldigt mycket mer än det som du berättade i din fråga nu. Din fråga är för allmänt ställd och vi kan därför endast ge ett mycket allmänt svar, ex. kika på olika yrken på www.framtid.se och boka tid med studie- och yrkesvägledare på komvux i din "hemkommun".

    Hoppas mitt svar blir på något sätt ändå till hjälp!
    ANNA