Elev
    Hej! Som titeln lyder så undrar jag över vilka behörigheter det krävs för att studera till att bli en arkitekt

    Tack, mvh Dany

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Dany!

    Vilken sort arkitekt vill du bli? Det finns olika:

    Inredningsarkitekt

    Landskapsrakitekt

    Byggnads (planerings) arkitekt som kan betraktas som samma yrke eller som två olika.

    Vill du läsa på högskola eller kan du tänka dig andra utbildningar - t.ex på yrkeshögskola eller läsa en konst- och kulutrutbildning som är ny form av eftergymnasiala utbildningar?

    ANNA

    • Elev : Jag tänkte mig inredningsarkitekt/landskap. En till fråga, vart kan jag se om antagningspoängen för dessa linjer inom universitet?