Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det vi vet om Socionomyrken berättar vi om i presentationen på framtid.se/yrke/socionomyrken Socionomexamen får man (i alla fall som det är i Sverige nu, året 2023) i slutet av socionomprogrammet som är 3,5 årigt program. Vilka masterprogram, om några, över huvudet taget, kommer i framtiden erbjudas, vet man när anmälningsperioden börjar. Utbildningsutbud kan förändras ganska mycket på ganska kort tid.
    Jag känner inte några specifika yrken eller arbetsuppgifter som skiljer sig för socionom med respektive utan masterexamen. Men du får gärna kontakta de som jobbar på de institutionerna där socionomprogrammet ges, så kanske du kan få ett annat (bättre) svar på din fråga där.

    Studie- och yrkesvägledare