Sofia

    Hej, Jag har gått ett samhällsvetenskapligt program på gymnasiet (har tagit studenten nu) och vet fortfarande inte vad jag vill studera. Det jag vet är att jag vill arbeta med någonting som har goda möjligheter utomlands och/eller ett jobb där man reser runt mycket. Har ni tips på vad det finns för yrken inom det området? Skriv gärna också om yrken som jag inte är behörig till (skulle eventuellt kunna läsa upp ämnen).

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sofia,

    det är omöjligt att ge en fullständig lista.
    Och detta även av de anledningar att nya yrken uppstår, samt för att du kanske kan skapa ett eget yrke - ngt. nytt som ingen ännu har kommit på... :) men de befintliga (kända) yrken där man reser mycket (några exempel):
    Allmän samlings-presentation Globetrotter (som inte är ngt. yrke, egentligen) men där det finns ett antal exempel på yrken som man kan jobba med i många olika länder;
    Kika sedan även på följande yrken:
    Reseledare
    Tågvärd
    Flygvärdinna

    Studie- och yrkesvägledare