Marija
    Hej! Jag undrar vilken inriktning ska jag välja i samhällsprogrammet om jag vill bli någonting inom jurist eller kriminologi? Är det samhäll- eller beteende inriktningen jag ska välja? Jag går i årskurs 1 och behöver hjälp med att välja inriktning.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    För behörighet till jurist och kriminolog, spelar det  ingen roll vilken inriktning på SA du läser. Se i Programplanen för SA vad som skiljer inriktningarna åt och välj den inriktning där kurserna tilltalar dig mest.