ALMS

    På en YH utbildning totalt 300 poäng är det utöver kurser förlagt 60 poäng till LIA och 15 poäng till examensarbete. Vilken omfattning bör ett examensarbete på 15 YH poäng ha? Finns det några "ram-krav" på omfattningskrav för ett examensarbete på 15 YH poäng?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    15 Yh-poäng (yrkeshögskolepoäng) motsvarar, i studietid tre veckor på heltid. Alltså bör du lägga ner cirka 120 timmar på att genomföra den uppgiften (arbetet). Mer än så kan jag tyvärr inte säga; kan t.ex inte uppge hur många sidor text du måste lämna in, eller hur redovisningen kan/bör ske. Jag tror det bestämmer din yrkeshögskola (de ansvariga på din YH-utbildning). Men du får gärna försöka få svar från MYH, myndighet för yrkeshögskola, också. Återkom sen till oss och berätta vilka svar du fick från skolan och från MYH.

    Studie- och yrkesvägledare