Viktor
    Jag gick aldrig i gymnasiet men läser upp hela gymnasiet via komvux och läser det samhällsvetenskapliga programmet. Jag har börjat kolla på universitet och hur ansökandet fungerar.

    Min fråga är: Vilken urvalsgrupp tillhör jag då jag har läst alla gymnasiala kurser på komvux? Jag ser följande på internet:

    BI - Gymnasiebetyg utan komplettering
    BF - Betyg från folkhögskola
    BII - Gymnasiebetyg med komplettering
    HP - Högskoleprov
    AP - Tidigare akademiska poäng
    AU - Alternativt urval
    SA - Sen anmälan
    ÖS - Övriga sökande

    Vilken hade jag tillhört?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! Om du inom ditt komvuxexamen kommer ha alla kurser som krävs för behörighet då kommer du vid ansökan till universitet prövas i direktgruppen, BI.

    Studie- och yrkesvägledare