Marika

    Hej syv! Jag är på jakt efter rätt utbildning. Jag är väldigt intresserad av biologi, djur och natur. Det hade varit roligt att kunna arbeta/forska med klimatförändringar, naturkatastrofer och dylikt. En dröm hade varit att kunna arbeta särskilt med det polara klimatet vid polerna. Jag har tittat runt lite, men det är svårt att hitta något som tydligt stämmer klockrent in på detta. Hjälp!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Marika,
    det är många fler utbildningar som i Sverige startar på hösten, än på våren. Om du vill söka nu till start i januari, har du ett mindre antal utbildningar att välja mellan, men du kan kanske söka en fristående kurs som passa in på dina intressen, t.ex Miljövetenskap, allmän inriktning (distans - från Gbg universitet); och under tiden du läser den fundera mer, söka mer info för att söka sedan kanske ett helt Program med start på höstterminen.
    Det finns väldigt många kurser och program som skulle passa (i någon grad) till dina intressen. Exakt vilka kurser och program på högskolenivå som i Sverige ska erbjudas från hösten 2020 blir fastställt till mitten på mars, då ansökningsperiod börjar (idag kan man ännu inte se alla de utbildningar som kommer att bli sökbara under våren 2020).