Anonym
    Hej! Jag undrar vilket parti eller vilka partier som vill satsa på skola/utbildning specifikt syvar och deras arbete? Har försökt googla men känner inte riktigt att jag hittar vad jag söker efter.
    • Kristoffer :

      Hej!
      Skolan är en viktig fråga för de flesta partierna och även vägledning är en del av hur eleverna lyckas i sin planering av utbildningsval och framtida yrkesval. Det är alltså något som är viktigt för ett fungerande samhälle och våra möjligheter att utvecklas och skapa förutsättningar för kommande generationer att få en fungerande tillvaro.
      Vi kan inte lyfta ett specifikt parti som skulle ha större fokus på skola eller vägledning utan vi rekommenderar att du tittar på de olika politiska partiernas egna hemsidor för att läsa mer om vad de tycker i olika frågor.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anonym,

    läs en kommentar till din fråga (från Kristoffer). Vi på FRåGA SYV kan inte ge ett annat svar än det som framgår i kommentaren från Kristoffer (se ovan).