Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Entreprenör eller egenföretagare kan man bli med vilken utbildning som helst. Läs gärna på framtid.se/yrke/entreprenor-egenforetagare
    Vad gäller bli Aktiemäklare, så gäller, i Sverige, följande:  För att arbeta som aktiemäklare krävs en specialistlicens genom SwedSec-utbildning. I grunden brukar man vara utbildad civilekonom eller civilingenjör med inriktning industriell ekonomi
    Så, mitt råd är att du söker till civilingenjörsprogrammet med inriktning industriell ekonomi eller till civilekonomprogrammet.

    Studie- och yrkesvägledare