Caisha

    Hej jag har frågor vill får råd och hjälp det så att jag står fortfarande som reserv i mina utbildningar. Borde jag kontakta då en gång i veckan fråga om det finns ledigt plats? Till utbildningar jag har sökt

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    som regel brukar antagningshandläggare kontakta de som står i reserv (i den ordningen som de står i reserv, alltså Reserv nr.1 kontaktas i första hand). Jag tror därför att det inte kommer spela roll om du frågar om det finns plats eller inte. Jag tror du kommer få frågan om du vill komma in om det kommer till "din tur" i den ordningen som reservkön är "utformad".

    Studie- och yrkesvägledare